Kobra and the Lotus


Kobra and the Lotus härstammar från Calgary, Canada. Bandet frontas av sångerskan Kobra Paige. Det självbetitlade och finansierade debutalbumet(2010) producerades Kevin Shirley och gav bandet bra recensioner i metal pressen. Bandet spelade 168 gig i fem olika länder de kommande 16 månaderna. Gene Simmons som är ett fan signade de till Universal Music/Simmons Records och Kevin Churko samt Julius Butty togs in för att producera det kommande albumet "Visionary". En musikvideo har producerats för albumlåten "Welcome To My Funeral" och har släppts som en pre release inför albumet.

 


Kommentarer
Postat av: Nathalie

SV: Jag håller med jag lev lite besviken på tvåan och trean (om man nu får kalla dom det) av män som hatar kvinnor. ''Ettan'' var dock grymt bra! jag har inte sett hollywoods version än men jag ska det eftersom det hade varit kul att jämföra.



Detta bandet har jag aldrig hört talas om :O Har helt missat att dom ens fanns. Tack för tipset!

Postat av: SpaderEss

Imponerande!

2012-04-26 @ 08:58:49
URL: http://spaderess.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0