V



"V" är en remake på orginalserien "V" från 1983 . Den nya"V" en reboostad version med nya karaktärer och skriven med dagens dramaturgi. Nya versionen av "V" håller ett bra tempo inga tråkiga svackor och en hel del intressanta vändningar.Anna (Morena Baccarin) som är högsta befälet för besökarna är utmärkt castad mystisk, iskall och sexig. Hennes antagonist ledaren för motstånds rörelsen Erica spelas utmärkt av svala sköna Elizabeth Mitchell (Lost) "Den bortsprunga hemmafru" syndromet är borta som drabbade karaktären i orginalserien.



Jag kommer ihåg när jag såg orginalserien som mkt ung tillsammans med mina föräldrar. Jag var duktig triggad men efter halva pilot avsnittet var jag grymt besviken vad var det för coolt med detta? massor av snälla utomjordingar som ville vara vänner. Men föräldrarna sa åt mig att se klart hela pilot avsnittet och när vändningen kom var jag hooked. De första avsnitten var bra de resterande fullständigt urusla med b.l.a. snälla ödlan Willy som var någon slags Janne Långben figur som man skulle fatta sympati för, i varje avsnitt önskade jag att besökarna  skulle slakta denna vidriga skapelse (Robert Englund jag förlåter dig aldrig). Så varför fortsatte jag att titta på denna tv-serie om den var så dålig du har fyra orsaker på bilden nedan.



Hur står sig den nya versionen av "V" mot andra Sci Fi tv-serier undrar du. Jämfört med Battlestar Galactica som var en oherhörd ojämn tv-serie som blandade fantastiska avsnitt med bottennapp så dåliga att man ville att cylons skulle utrota all mänsklighet iallafall manusförfattarna. Nya "V" är jämmnare inga botten avsnitt och inga tråkiga melodram svackor.Kommer den nya "V" bli cult som Star Trek "Orginal Series"? Klart ! det börjar här på denna blog haka på.


Kommentarer
Postat av: Fred

Sett några avsnitt som jag tycker varit riktigt bra men det känns som en serie som kommer att läggas ner så jag ger fan i att titta vidare... TV bolagen kan lätt skylla sig själva för den inställningen! Efter att ha lagt ner kanon shower som invasion, 4400 och flash forward så kanske dom måste tänka till lite... Folk vågar fan inte börja titta på skiten om dom snuvar en på avslutningen hela tiden...

2011-01-05 @ 00:40:25
URL: http://woodsmanfred.blogspot.com/
Postat av: Grimgoth

sv:

Alltid skoj att kunna tipsa.

där med ska du hålla ögonen öppna nu:

January 4, 2011 (2011-01-04) - Tuesdays at 9:00 pm ET = Season 2 (2011)!



Ryktet säger också att Jane Badler kommer vara med!

(Hon som spelade Diana).



Detta kan bara inte missas!!



Kom i håg vart du hörde det först;)

http://grimgoth.blogg.se/2010/october/tv-serier-i-hostmorkret.html



Rock On!

2011-01-05 @ 01:15:19
URL: http://grimgoth.blogg.se/
Postat av: Fred

Ha ha, It's a deal!

2011-01-05 @ 01:16:01
URL: http://woodsmanfred.blogspot.com/
Postat av: Anna

Jag har sett några avsnitt av nya V och jag tycker det verkar bra. 100 ggr bättre än orginalet skulle jag nog påstå iallafall! :D

2011-01-06 @ 21:02:46
URL: http://nophobia.blogg.se/
Postat av: Spinningblack

Ska kollas upp. Gillade originalserien på den tiden det sändes. Var grymt läskig då.

2011-01-07 @ 14:01:38
URL: http://Spinningblack.blogspot.com
Postat av: Lina

Jag tycker inte att det är något större fel på Cinema förutom att det är överdrivet mycket reklam och en och annan meningslös artikel. Men annars så gillar jag idéen att kunna bläddra i en tidning och läsa om film, något som jag annars bara gör på nätet. Så den duger för mig.



Sen får jag tillägga att jag skäms lite för att jag bara har sett 1 avsnitt av nya V, och inte så många fler av original serien. Stör mig på att Morena har klippt av sig håret, hon passar verkligen inte i kort hår.

2011-01-07 @ 19:12:55
URL: http://afreaklikeme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0