Hidden Film Treasure 3

 

Detta är en av mina favorit kultfilmer med en av mina favoritskådespelare Kurt Russel.
I ett futuristiskt samhälle väljs vissa människor ut redan vid födseln för att bli utbildade till omänskliga mördarmaskiner. Dessa soldater utför sina uppdrag utan att ifrågasätta regeringen, en av de mest framgångsrika soldaterna är Sgt. Todd (Kurt Russel) som ställs mot den nya generationen soldater som är är ännu mer manipulerade och dödligt effektiva...



Att de använder White Zombies låt "More Human Than Human" i trailern gör den knappast sämre.

Kommentarer
Postat av: Fred

JAAA! Den är så jävla bra! Stor tårvarning i slutet när dom kommer iväg från skräpplaneten... Så vackert!

2011-01-22 @ 00:47:55
URL: http://woodsmanfred.blogspot.com/
Postat av: Rille

Det jag minns mest från denna rulle är Kurts "enda" replik - Yes sir!

2011-01-22 @ 01:39:57
Postat av: Micke

Det är en cool film! :-)



sv:

Låter intressant!

2011-01-22 @ 09:34:14
URL: http://loveliferock.blogg.se/
Postat av: Lina

SV: Alla som har sett Nikita säger att den är bra, så du blir nog inte besviken. Snygga kvinnor i tajta kläder har du säkert heller inget emot.



Jag råkade trycka hem den stenåldriga utgåvan av I Spit on Your Grave. Allt var Cdons fel då de inte skrev ut det tydligt. Men om jag hade haft huvudet på skaft så hade jag antagligen fattat att den för den från 1978 efter som den nya inte har kommit ut. Den nya ska vara grymmare och råare sägs det, men jag hoppas att den gamla är tillräckligt grym.



Soldier är en helt okej gammal film. Jag blev dock något besviken för att den inte var mer "space:ad".

2011-01-23 @ 23:46:18
URL: http://afreaklikeme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0